Cercar en aquest blog

28 d’abr. 2013

Perquè informem d'on vivim. Aquest cop, prop del trambaix

Una nova batalleta del meu pas per Catalunya Ràdio:

El Trambaix, conegut en els seus inicis com a Tramvi-xoc, m’ha donat també molt de joc com a periodista.

El servei es va inaugurar el 3 d’abril del 2004 i a les poques setmanes, a principis de maig, es va haver d'interrompre perquè una mena de betum (material bituminós en vam dir) que es va posar com a aïllant elèctric de les vies, es desfeia. Vaig tenir el privilegi de ser el primer en donar aquesta notícia. I ho vaig fer de forma casual.

Un dissabte a la tarda la meva germana que viu a la Seu d’Urgell em va venir a visitar a casa. En aquell moment vivia en el barri de Les Planes de Sant Joan Despí, prop d’on des de fa 15 tinc llogat un despatx per treballar. Com que el tramvia feia poc que s’havia inaugurat, i tenia a tocar tres parades del Trambaix, li vaig voler ensenyar aquest nou sistema de transport.

Vam anar a una de les parades i vaig veure per les pantalles que s’indicava que el servei estava interromput. Per l’intèrfon que hi ha a les parades vaig demanar informació i em van dir que hi havia una avaria i que no sabien quant temps trigarien en reparar-la.

Vaig deixar a la família de banda i de seguit vaig trucar a la ràdio per donar la notícia. En aquell moment no sabia què era, però tenia clar que alguna cosa passava. El maleït betum defectuós del Trambaix va ser protagonista durant dies a la premsa catalana.

També vaig donar la notícia de la primera víctima mortal que havia fet el tramvia. Els periodistes acostumem a anar amb els ulls ben oberts fixant-nos en tot el que ens envolta perquè mai sabem a on podem trobar la notícia.

Circulava amb el cotxe per la carretera d’Esplugues quan al costat d’una de les parades, i a peu de via, vaig veure un ram de flors com els que es posen a les carreteres en els punts on ha mort algú en accident de trànsit.

Vaig trucar per demanar informació i d’aquesta manera vaig saber que una persona havia mort atropellada pel tramvia. És el que té viure, passejar, comprar, divertir-te i moure’t pel territori!

La fotografia és del dexpatx que des de fa més de 14 anys tinc llogat a Sant Joan Despí i on disposo d'una línia XDSI pagada per Catalunya Ràdio perquè les cròniques que faci per l'emissora sonin amb millor qualitat de so!
Josep Ferrer